Oszuści wpadli na nowy pomysł. Sprawdź jaki!

Oszuści to zmora! Nie ma tygodnia by media nie informowały o przestępcach podszywających się pod znane firmy czy instytucje celem wyłudzenia danych od swoich ofiar. Uważajcie na oszustów podających się za PGE Obrót, którzy w wiadomościach SMS straszą odłączeniem prądu.

Za każdym razem chodzi o to samo, w wiadomości znajduje się jest link czy załącznik. Jeśli klikniemy, możemy utracić swoje oszczędności.

O fałszywych wiadomościach SMS wysyłanych przez przestępców informuje spółka PGE Obrót. Wiadomości wysyłane do klientów zawierają informacje o rzekomej należności, której nieuregulowanie doprowadzi do wstrzymania dostaw prądu.

– Na dzień 2.05 zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności 3,46 zł. Zapłać teraz – czytamy w jednej z wiadomości, której treść podaje serwis Money.pl.

Oszuści mają tupet

W wiadomości zawarty jest link dzięki któremu można uregulować zaległość. PGE Obrót apeluje w komunikacie, by w przypadku otrzymania takiego SMS-a zignorować go i pod żadnym pozorem nie klikać we wspomniany link.

Spółka informuje, że wszystkie przypadki tego typu wiadomości są na bieżąco monitorowane. Strony zawierające fałszywy link blokowane. Przypadki wyłudzeń i oszustw zgłasza się do organów ścigania.

PGE Obrót apeluje do klientów o zachowanie szczególnej ostrożności i weryfikację wszelkich wiadomości otrzymywanych drogą elektroniczną.  Spółka zwraca uwagę, że zarówno elektroniczne Biuro Obsługi Klienta jak i usługa PGE eFaktura pozwalają w każdym momencie na sprawdzenie danych, takich jak np. saldo czy numer konta do opłaty faktury.

PGE ostrzega przed nieuczciwymi sprzedawcami

W odrębnym komunikacie PGE Obrót ostrzega również przed nieuczciwymi sprzedawcami energii. Chcą by kojarzono ich ze spółką. Osoby te chodzą po domach i namawiają do zmiany sprzedawcy prądu i podpisania nowej umowy bądź aneksu.

– Przekonują, że oferują korzystniejsze warunki sprzedaży. Na pierwszy rzut oka ich oferta może wydawać się atrakcyjna, ponieważ cena za kWh jest nieco niższa. Jednak nie wspominają oni o wielu niekorzystnych dla klienta zapisach ukrytych w umowie – informuje w komunikacie PGE Obrót, wskazując m.in. bardzo wysokie sumy za upomnienia w przypadku spóźnienia się z płatnością, wyższe opłaty handlowe, czy dodatkowe usługi typu ubezpieczenie zdrowotne.

PGE Obrót apeluje do klientów, by nie dali się oszukać. Spółka radzi, by zapytać sprzedawców o to, jaką firmę reprezentują i sprawdzić ich tożsamość; sprawdzić co zaproponowano w pakiecie poza energią elektryczną; zwrócić uwagę na wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty. Należy również uważnie przeczytać umowę przed jej podpisaniem, a także sprawdzić, jakie są warunki jej rozwiązania.

źródło: money.pl

fot. pixabay.com